středa 20. srpna 2014

Práce v IT a její rizika - proč si pořídit brýle na počítač

Práce v IT a její rizika -  proč si pořídit brýle na počítač?

Vystudoval jsem Fakultu informatiky a statistiky na VŠE. Programování bylo od deváté třídy základní školy mojí nejoblíbenější činností.  Moje volba zaměstnání po ukončení studia byla zcela jasná. Najít si zaměstnavatele, který hledá vývojáře, grafika nebo programátora. Všechny tyto pozice jsem byl schopný zastat. Dva roky jsem pracoval na vývoji aplikací u zaměstnavatele a snažil jsem se udělat i něco pro sebe. To se mi povedlo. Pak jsem ovšem musel před monitorem počítače trávit i 14 hodin denně. Byl to neskutečný nátlak pro oči, což jsem si nejvíce uvědomil při usínání. Oči mě pálily, slzely a kvůli tomu se mi i špatně usínalo. Říkal jsem si, že je to jen přechodné. Naopak. Vše se zhoršovalo a oči mě začaly pálit i hodinu po probuzení. Začal jsem odbývat práci, začal jsem se vyhýbat počítači. Což nebylo dobré pro obchod ani pro práci.

brýle na pc

Řešení situace

Musel jsem tedy hledat nějaké vhodné řešení této situace. Bylo zřejmé, že to mám z počítače. Po konzultaci s odborným lékařem jsem zjistil, že přílišné záření vysokoenergetického modrého světla o vlnové délce 400 až 500 nm, které vyzařují počítače nebo tablety a chytré telefony, může mít dalekosáhlé důsledky. Na stará kolena bych mohl oslepnout nebo mít problémy se šedým zákalem. To mě vyděsilo. Ale práce je práce, nic jiného jsem neuměl a tedy nemohl dělat. Hledal jsem optimální řešení, které by vyřešilo můj závažný problém.

Brýle jako ochrana

Známý mi doporučil pořídit si brýle Gamma Ray, které uživatele účinně chrání před vysokoenergetickým modrým světlem. Pořídil jsem si je. Problémy samozřejmě nezmizely ihned. Rozhodl jsem se pro dvoutýdenní dovolenou bez počítače, tabletu, mobilu a dalších technologií. Za oněch 14 dní si oči odpočaly. Vrátil jsem se a nastal zase maraton 14 hodin před monitorem. S brýlemi Gamma Ray jsem už nezaznamenal únavu očí ani bolest hlavy, která mne také doprovázela. Jen prostou ospalost po dobře vykonané práci. Pokud musíte trávit před monitorem příliš mnoho času, myslete také na zdraví. Ze své zkušenosti mohu brýle Gamma Ray doporučit.

brýle na počítač Gamma Ray
brýle na počítač Gamma Ray

4 komentáře:

  1. No, ochrana zraku je důležitá nejen v IT. Já se například už léta živím jako svářeč a právě u této činnosti je ochrana zraku naprosto zásadní. Bez samostmívací kukly se jednoduše neobejdete. Nebo ano, můžete to zkusit, ale jak na tom následně bude váš zrak bych ani nechtěl moc domýšlet.

    OdpovědětVymazat
  2. Já si myslím, že každá práce nese svá rizika. Sám to vidím u nás ve firmě. Ta pravidelně investuje peníze do nových ochranných pomůcek pro zaměstnance. Máme tam spoustu strojů, které mohou být opravdu nebezpečné. Teď prý budeme mít ve firmě i nové šroubové kompresory. Prý se konečně podařilo najít firmu, která by se právě na prodej šroubových kompresorů specializovala.

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak samozřejmě je jasné, že člověk si oči musí hlídat. Ale to neplatí jenom o monitorech a záření, které se z nich dostává. Na druhou stranu tady je samozřejmě ta možnost toho, že třeba montujete komutátorové DC motory Bühler do tiskových hlav a tam vás prostě může ohrozit i to, že odletí někde nějaký kus plastu z tiskárny a tak dále.

    OdpovědětVymazat